Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Από την Πόλη έρχομαι...και καταφθάνω Πήλιο

Είναι η εποχή που οι ρυθμοί πέφτουν, τα ταξίδια αυξάνονται και στιγμές χαλάρωσης έρχονται στο προσκήνιο. Ακολουθώντας το πνεύμα των ημερών, επισκέφθηκα ανθρώπους και μέρη, αφήνοντας πίσω μου την ρουτίνα και τις ασχολίες της καθημερινότητας.
Φυσικά η Πόλη παρέμεινε στην σκέψη και στην καρδιά μου αφού πλέον αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι από την ζωή μου, μακρυά ή κοντά της. Επιπλέον, μια απρόσμενα ευχάριστη πρόσκληση από τον εκπολιτιστικό σύλλογο "Χείρων Κένταυρος" φρόντισε ώστε η Πόλη και οι ιδιαιτερότητές της να με συνοδεύουν με περισσότερη ένταση. Αποδεχόμενος την πρόσκληση του συλλόγου, βρέθηκα στο Κατηχώρι Πηλίου και είχα την ευκαιρία να συναντήσω σπουδαίους ανθρώπους, να γνωρίσω την φιλογενία τους και να έχω την χαρά της επικοινωνίας μαζί τους.
Η συνάντησή μας πραγματοποιήθηκε στην πλατεία του μικρού γραφικού χωριού και αφού βρέθηκα εκεί από νωρίς το απόγευμα ώστε να προετοιμάσουμε την βραδινή παρουσίαση, δεν σταμάτησα από την πρώτη στιγμή να απολαμβάνω τις ομορφιές και ιδιαιτερότητες της περιοχής και των ανθρώπων του χωριού.
Χαμόγελα εν ώρα διαλείμματος με τον πρόεδρο του συλλόγου, Γιώργο Γεωργαδάκη
Είναι δύσκολο να προσεγγίσει και να μιλήσει κανείς με γενικότητες για την Πόλη γιατί όλα μοιάζουν μοναδικά, με ιστορικό υπόβαθρο που χάνεται στα βάθη του χρόνου και με ιδιαιτερότητες που δείχνουν ανεξάντλητες. Μήν θέλοντας να κουράσω με χιλιοειπωμένα πράγματα, κουβέντες και τουριστικά ή μοδάτα στερεότυπα γύρω από την Πόλη, σκέφτηκα πως πάρα πολλοί επισκέπτες ξοδεύουν αρκετό χρόνο, χρήματα και ενέργεια κατά την διάρκεια παραμονής τους στην Πόλη και για αυτό θα ήταν καλύτερο για αυτούς να γνωρίσουν καλύτερα μερικές πτυχές και ιδιαιτερότητές της, που σίγουρα χρήζουν ενδιαφέροντος.
Η όμορφη πλατεία του μικρού Κατηχωρίου γέμισε από λάτρεις της Πόλης
Η αρχικά μικρή μου αμηχανία ξεπεράστηκε σύντομα αφού τόσο η στάση των παρευρισκομένων όσο και η ομίλία γύρω από την Πόλη βοήθησαν ώστε η βραδιά να ακολουθήσει την ρότα που της άρμοζε. Φυσικά δεν στάθηκαμε μόνο σε αξιοθέατα, γειτονιές, μνημεία και προσκυνηματικά μέρη που οφείλει κάποιος να επισκεφθεί αλλά μεταφερθήκαμε και σε άλλα πεδία γύρω από το παρόν και το μέλλον της Πόλης, κοινωνικές και πολιτισμικές πτυχές της σύγχρονης Τουρκίας αλλά και άλλες προεκτάσεις.

Στην Τουρκία προβάλλονται και μνημεία εκτός των σημερινών γεωγραφικών της συνόρων, ως κληρονόμος της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Αλήθεια, ποιά είναι τα σύνορα του Ελληνισμού; Που τελειώνουν τα επιτεύγματά του, οι επιρροές του και η παρουσία του; Πως προβάλλονται αυτά από το ελλαδικό κράτος; Αρκετά ερωτήματα για μεγάλες συζήτησεις
Μετά το τέλος της δικής μου ομιλίας ακολούθησε το πολυτιμότερο κομμάτι της βραδιάς, η συζήτηση με όσους αφιέρωσαν ένα κομμάτι από τον χρόνο τους για να παρευρεθούν στην εκδήλωση. Ανταλλάξαμε γνώμες, υπήρξαν ερωτήσεις και διευκρινήσεις, σχόλια και πληροφορίες γύρω από την Πόλη και τα Χαμπέρια, αφήνοντάς μου στο τέλος τις καλύτερες εντυπώσεις.

Ο Πατέρας Κωνσταντίνος μας τίμησε με την παρουσία του
Η καλόκαρδη υποδοχή και η στάση των ανθρώπων του συλλόγου καθώς και η φιλοξενία και η αγάπη όλων όσων βρέθηκαν μαζί μας τούτη την βραδιά, μας ώθησε να ανανεώσουμε το ραντεβού μας για το επόμενο έτος. Ήδη περιτριγυρίζουν το μυαλό μου σκέψεις για την επόμενή μας συνάντηση και ανυπομονώ.

16 σχόλια:

  1. Όχι εκπολιτιστικού.Πολιτιστικού Θόδωρε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θοδωρή
    σε ευχαριστούμε
    Θανάσης Βόλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Θανάση και εγώ σας ευχαριστώ.
      Χαρά μου που σε γνώρισα και σε είδα από κοντά.
      Κάποια στιγμή στο τέλος σε έχασα ενώ ήθελα να τα πούμε καλύτερα.
      Δεν πειράζει όμως...την επόμενη φορά.
      Πολλούς χαιρετισμούς

      Διαγραφή
  3. Θοδωρή ξεκουράσου, χαλάρωσε.
    Καλοκαίρι στην Ελλάδα είναι πάντα καλοκαίρι.

    ΧΡΗΣΤΟΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Χρήστο μου. Οι μπαταρίες γέμισαν και συνεχίζω με το γνωστό μεράκι, ύφος και αγάπη για την Πόλη.
      Να είσαι καλά.
      Θοδωρής

      Διαγραφή
  4. Καλώς ήρθες Θοδωρή

    Ο Πατέρας Κωνσταντίνος με εντυπωσίασε,είναι ο κλασσικός παππούλης!

    .Γενικά να πω την αλήθεια σε ζηλεψα, γιατι φάνηκε να ηταν μια όμορφη βραδιά σε ωραίο περιβάλλον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιώργο μου. Όντως ήταν θαυμάσια εμπειρία, σε ένα πανέμορφο μέρος, με φιλοξενους ανθρώπους. Σίγουρα θα άξιζε να ήσουν παρών παρ'όλη την απόσταση.
      Πολλούς χαιρετισμούς στην Θεσαλονίκη.

      Διαγραφή
  5. Γεια σας, από τον Πλατανιά του Νοτίου Πηλίου. Είμαι και εγώ παιδί της διασποράς αφού γεννήθηκα στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Όμως η Πόλη είναι μέσα στην καρδιά μου, αφού από την ιστορία της από τα μαθητικά χρόνια και κυρίως σαν μεταπτυχιακός φοιτητής την έχω επισκεφτεί αρκετές φορές. Αυτό το σύμβολο του πολιτισμού γεννά μια ανεξήγητη μαγεία που που σε ταξιδεύει συνεχώς στην πλούσια ιστορία της. Μπράβο σας για τις παρουσιάσεις που κάνετε μέσα από το blog σας, είναι μοναδικό και το παρακολουθώ συνεχώς. Επίσης πολύ ωραία η συνεργασία σας με τον πολιτιστικό σύλλογο Κατηχωρίου για ενημέρωση των ανθρώπων. Αν θέλετε μπορούμε να κάνουμε κάποια παρόμοια εκδήλωση, αφού μπορώ να διαθέσω την αυλή του Ξενοδοχείου μου www.peliondesroses.gr, για να προβάλουμε την Πόλη μας. Θερμά συγχαρητήρια για την δουλειά σας. Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Νίκο μου.
      Πολύ εύχάριστη η πρότασή σου. Προτού ξαναέρθω στην Ελλάδα θα φροντίσω να επικοινωνήσουμε για λεπτομέριες. Θα χαρώ πολύ.
      Πολλούς χαιρετισμούς στο Πήλιο.
      Θοδωρής

      Διαγραφή
  6. Πραγματικά απορώ με την δύναμη και το κουράγιο σου.....Σταμάτης-Κιλκίς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Σταμάτη μου και τις καλησπέρες μου στο Κιλκίς.
      Όταν κάτι σε ευχαριστεί πολύ, η ενέργεια πηγάζει μέσα από εκεί. Σε αυτό προστίθεται και η δική σας αγάπη, οπότε η δύναμη είναι διπλή.
      Να είσαι καλά και θα ξαναμιλήσουμε.
      Θοδωρής

      Διαγραφή
  7. Γεια σου, Θοδωρή!
    Μόλις επέστρεψα από τις διακοπές μου και αμέσως μπήκα στο blog να δω τι έχεις δημιουργήσει πάλι! Και νά που πέφτω σε μια ακόμη ανάρτηση - έκπληξη!!! Τυχεροί οι άνθρωποι που σε κάλεσαν και σε φιλοξένησαν. Μόλις άνοιξες μια καινούρια ενότητα των Χαμπεριών. Μέσα από την καρδιά μου εύχομαι να γίνουν και άλλες τέτοιες παρουσιάσεις για να κρατάμε την Πόλη ζωντανή!!!
    Πολλά φιλιά και θα τα πούμε στο επόμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαράκι και καλώς επέστρεψες. Αρχίζουμε να μαζευόμαστε πάλι όλοι μας σιγά-σιγά.
      Όντως ξεκίνησε κάτι πολύ καλό, με πολλές προεκτάσεις και δημιουργικότητα. Σίγουρα θα ακολουθήσουν πολλές τέτοιες βραδιές.
      Τους χαιρετισμούς μου στο Περιστέρι και σε περιμένω στο επόμενο Χαμπέρι.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  8. Θοδωρή γεια χαρά και από μένα.

    Όντως οι εκπλήξεις σου δεν έχουν τελειωμό. Και μαζί η χαρά που μας προσφέρεις βέβαια.

    Ξέραμε μεν ότι βρίσκεσαι στην Ελλάδα αλλά ότι δε θα καθόσουν "φρόνιμα", ούτε στις διακοπές σου, δεν το φανταζόμασταν. Πολύ καλά έκανες ωστόσο. Νέοι ορίζοντες ανοίγονται, νέες ιδέες, νέες προοπτικές.

    Καλή συνέχεια, με τη δική σου ευρηματικότητα και τη δική μας αγάπη και στήριξη.

    Ελένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γεια σου Θοδωρη!

    Παρακολουθω το blog σου εδω και 2,5 χρονια περιπου και ουσιαστικα με βοηθησε να οργανωσω τις 7 μερες που περασα στη Πολη δυο καλοκαιρια πριν! Ότι θα εβλεπα ομως και καθηγητη μου απο το Γυμνασιο στις φωτογραφιες σου αυτο ειναι απο τα ανηκουστα!! Μικρος που ειναι ο κοσμος τελικα!!

    Συνεχισε να μας φερνεις θυμησες απο την Πολη

    Πανος,Βολος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Πάνο μου.
      Είδες, μερικές φορές ο κόσμος είναι όντως μικρός.
      Μάλλον θα αναφέρεσαι στον αγαπητό καθηγητή, φιλόλογο, που και εγώ χάρηκα πολύ να γνωρίσω και να συζητήσω μαζί του.
      Εκείνη την βραδιά στο Κατηχώρι βρέθηκαν τόσοι πολλοί αξιόλογοι άνθρωποι.

      Επίσης χαίρομαι που τα ΧΑΜΠΕΡΙΑ σε βοήθησαν στο να οργανώσεις και να δείς πράγματα από κοντά.

      Θα χαρώ να σε ξαναδιαβάσω και άλλες φορές αφού δυομιση χρόνια ανάγνωσης δεν είναι και λίγα.
      Πολλούς χαιρετισμούς στον Βόλο.
      Θοδωρής

      Διαγραφή